Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα αποτελούν ένα μεγάλο αγκάθι για την Κυβέρνηση εδώ και πολλά χρόνια. Για
Στα 35 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται η χασούρα των κρατικών ταμείων επειδή δεν εφαρμόζεται ο νόμοςόσους δεν το γνωρίζουν, να σημειώσουμε πως η λειτουργία τους έχει ως σκοπό να ενημερώνει τους ιδιοκτήτες, για το κατά πόσο τα οχήματά τους είναι σε θέση να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους.
Ωστόσο την αντίληψη αυτή δεν την έχει ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών που ξεχνά να περάσει τεχνικό έλεγχο το αυτοκίνητό του. Το αποτέλεσμα είναι να μην γνωρίζει σε ποια κατάσταση βρίσκεται το όχημά του ενώ το Κράτος χάνει πολλά χρήματα. Τα τελευταία χρόνια οι ιδιοκτήτες μοτοσικλετών είναι υποχρεωμένοι να περνούν και αυτοί τεχνικό έλεγχο τα δίκυκλά τους.
Κάθε χρόνο…
Εκτός όμως από τον τεχνικό έλεγχο, από το 2009 έχει νομοθετηθεί και η λεγόμενη κάρτα ελέγχου θορύβου μοτοσικλετών. Δηλαδή, οι μοτοσικλέτες πρέπει να εφοδιάζονται κάθε χρόνο με την κάρτα αυτή Η κάρτα ελέγχου θορύβου είναι αντίστοιχη της κάρτας ελέγχου καυσαερίων που εκδίδεται για τα αυτοκίνητα… και οι ιδιοκτήτες τους να τις ανανεώνουν κάθε χρόνο. Κάτι αντίστοιχο που ισχύει με την ΚΕΚ (Κάρτα ελέγχου Καυσαερίων) για τα αυτοκίνητα και η οποία εκδίδεται κάθε χρόνο.
Παρά το γεγονός ότι, υπάρχει νομοθεσία, στην πράξη δεν έχει εφαρμοστεί. Ο λόγος μπορεί να χαρακτηριστεί και… αστείος καθώς το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει μεριμνήσει προκειμένου να τυπώσει το σχετικό χαρτί και να το πουλά στα ΚΤΕΟ. Τόσο απλά. Κάνοντας την ανάλυση και τη χασούρα που έχουν τα κρατικά ταμεία από το νόμο που οι ίδιοι δεν εφαρμόζουν, διαπιστώνουμε πως κάθε χρόνο χάνονται εκατομμύρια ευρώ.
Ποια είναι η χασούρα…
Για παράδειγμα, αν το χαρτί που θα πωλούσε το Κράτος είχε 1.32 ευρώ (όσο κοστίζει το αντίστοιχο της ΚΕΚ), με τις σχεδόν δύο εκατομμύρια μοτοσικλέτες που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και τους επιπλέον φόρους, το κέρδος σε ετήσια βάση θα ξεπερνούσε τα πέντε εκατομμύρια. Απλά μαθηματικά δηλαδή. Εδώ να συμπληρώσουμε και τις επιπλέον θέσεις εργασίας που θα δημιουργούνταν…