Φτωχότερος είναι πλέον ο επιχειρηματικός κόσμος καθώς την Πέμπτη έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών ο επιχειρηματίας και ιδρυτής της Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης. Τα τελευταία χρόνια ο εκλιπών υπέφερε από σοβαρό πρόβλημα υγείας. 

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, 19 Μαΐου, στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ανακοίνωση της εταιρείας:

«To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της AEGEAN εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Ιδρυτή και Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη. O Προέδρος μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη μέχρι σήμερα. Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν.

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή, σήμερα Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018, σε ηλικία 78 ετών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, 19 Μαΐου 2018 στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.

Η οικογένεια αντί στεφάνων παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης : ALPHA BANK IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787».

Ποιος ήταν ο Θ. Βασιλάκης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης ήταν γιος του Ευτύχη Βασιλάκη που είχε την ευθύνη των διανομών των καυσίμων της εταιρείας «Ρέστης» στο νομό Ηρακλείου.

Γεννήθηκε το 1940 και είχε από μικρός στο μυαλό του το επιχειρείν, καθώς από τότε προτιμούσε τη δουλειά από το παιχνίδι. 

Μετά το σχολείο δούλευε στα αμπέλια, 12 χιλιόμετρα έξω από το Ηράκλειο, και το βράδυ πουλούσε τσιγάρα και καραμέλες που νωρίτερα είχε αγοράσει.

Το 1958 πήγε για σπουδές στις ΗΠΑ και επιστρέφοντας στην Κρήτη το 1961 μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση.

Η επιχείρηση «Ρέστης» είχε ήδη εξαγοραστεί από την Texaco, από την οποία ο νεαρός Θόδωρος πήρε το δικαίωμα διανομής καυσίμων σε όλη την Κρήτη. Δημιούργησε, μάλιστα, ιδιόκτητο δίκτυο πρατηρίων στην Κρήτη.

Η είσοδος στην αγορά των αυτοκινήτων

Το 1963 ίδρυσε την Θεόδωρος Βασιλάκης ΑΕ και επεκτάθηκε στο εμπόριο ελαστικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων, τρακτέρ και σκούτερ.

Λίγα χρόνια μετά, διέβλεψε την άνοδο του ελληνικού τουρισμού και σύναψε συμβόλαιο αντιπροσώπευσης στην Κρήτη της εταιρείας ενοικιάσεων αυτοκινήτου Hertz Ιnternational και το 1970 μετέφερε την έδρα της εταιρίας του στην Αθήνα. Το 1974, έπειτα από διαπραγματεύσεις που κράτησαν 48 ώρες, αγόρασε έναντι ενός δολαρίου από τους Αμερικανούς τη ζημιογόνο τότε Hertz Hellas και τη μετονόμασε σε Autohellas, μια εταιρεία που θα αντιπροσώπευε τη Hertz στη χώρα μας, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 2023. Ο εκλιπών ξεκίνησε με στόλο έξι αυτοκινήτων και στη συνέχεια έγινε ένας από τους κυρίαρχους παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς.

Ο «άρχοντας των αιθέρων»

Και ενώ τη δεκαετία του 1990 οι εταιρείες του ομίλου «μεσουρανούσαν», σε ένα από τα πολλά επαγγελματικά ταξίδια του κ. Βασιλάκη, ένας Πορτογάλος φίλος του επιχειρηματίας τού πρότεινε να ασχοληθεί με τις αερομεταφορές. Έτσι, το 1994 ο μέχρι τότε επιχειρηματίας των τεσσάρων τροχών αποφάσισε να ακολουθήσει τη συμβουλή του φίλου του και προχώρησε στην εξαγορά της αεροπορικής εταιρείας Aegean Aviation από τους αδερφούς Συμιγδαλά.

Πρόκειται για την πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας, η οποία είχε πάρει και τη σχετική άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Την ίδια χρονιά και υπό την εποπτεία πλέον του κ. Βασιλάκη, η Aegean Aviation παρέλαβε τα δύο πρώτα αεροσκάφη και για την ακρίβεια δύο lear-jet, εκτελώντας αρχικά μόνο VIP πτήσεις. Ωστόσο, το Μάρτιο του 1999 με εφόδιο τη διορατικότητά του ο πολυπράγμων επιχειρηματίας αποφάσισε να επεκτείνει τις αεροπορικές του δραστηριότητες και ίδρυσε την Aegean Airlines, ενώ δύο μήνες αργότερα άρχισαν να εκτελούνται τα πρώτα τακτικά δρομολόγια.

Η απελευθέρωση των εσωτερικών αερομεταφορών τα επόμενα χρόνια τον οδήγησε στη δημιουργία της Aegean Airlines, το 1999, που δυνάμωσε πολύ το 2001, όταν συγχωνεύθηκε με την Cronus και κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να εξελιχθεί στην κορυφαία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα, που είναι και μέλος της μεγαλύτερης αεροπορικής «συμμαχίας», της Star Alliance.

Μοναδική παραφωνία στην όλη πορεία του, ήταν το «ναυάγιο» της συγχώνευσης με την Olympic Air, καθώς δεν εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μονοπωλίου. Πάντως, όπως λένε έγκυροι οικονομικοί κύκλοι, περισσότερο πλήγηκε η Oλυμπιακή παρά η Aegean από την αποτυχία της συγχώνευσης.

Επιχειρηματίας σε πολλά μέτωπα

Κάτω από την επιχειρηματική «ομπρέλα» του Θ. Βασιλάκη βρίσκονταν οι ΒΑΚΑΡ ΑΒΕΕ και ΤΕΧΝΟΚΑΡ ΑΒΕΕ, αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των αυτοκινήτων Saab και Seat αντίστοιχα, η ΒΕΛΜΑΡ ΑΒΕΕ, επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων Ford, Volvo, Seat και Opel, η Autotechnica S.A., αντιπροσωπία των εταιριών Hertz, Audi και Seat στη Βουλγαρία, και φυσικά η εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz Autohellas ΑΤΕΕM, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο εθνικό franchise του ομίλου παγκοσμίως.

Ο επιχειρηματίας συμμετείχε μετοχικά σε 11 ακόμα εταιρίες, όπως η Πειραιώς Best Leasing ΑΤΕΕ και η Multifin Α.Ε.

Στο πλευρό του ήταν πάντοτε η σύζυγός του, Εμμανουέλα, και οι δυο του γιοι, Ευτύχιος και Γιώργος.

Ο Θ.Βασιλάκης με τη σύζυγό του Εμμανουέλα

Για τον Θόδωρο Βασιλάκη χόμπι ήταν η συλλογή πινάκων και εκκλησιαστικών ειδών, καθώς -όπως ο ίδιος έχει πει- «η τέχνη είναι κι αυτή μια άλλη μορφή του επιχειρείν».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης