του Νίκου Τσαμάνδουρα
Χρόνια ακούμε για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, ωστόσο καμμία δεν ήρθε για να μείνει. Γεγονός απόλυτα δικαιολογημένο αν σκεφτεί κανείς το κόστος και το πόσο «πίσω» είναι η ηλεκτροκίνηση ειδικά στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Ως απόρροια του παραπάνω, καμμία μεγάλη εταιρία δε μας έχει δείξει σοβαρά δείγματα «ηλεκτρικής» γραφής, με μεγάλη εξαίρεση ίσως την εμπλοκή της Honda με τη Mugen και φυσικά τα -πολύ- εξειδικευμένα ΚΤΜ Freeride E. Πέρα από κάποια concepts τίποτα λοιπόν, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
Ήρθαν όμως στο φως της δημοσιότητας σχέδια κατοχύρωσης πατέντας από τη Suzuki, που απεικονίζουν μια ηλεκτρική supersport μοτοσυκλέτα. Εντύπωση προκαλεί το ..«styling», καθώς σαν σχήμα φέρνει σε GSX-R από τα παλιά, τα πολύ παλιά! Στο μηχανικό κομμάτι όμως, που έχει και όλη την ουσία, το μέλλον είναι παραπάνω από εμφανές ειδικά στο θέμα της διάταξης του κινητήρα και των μπαταριών. Ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται στο διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας και όχι κάθετα όπως συνηθίζεται, αφήνοντας χώρο για τη διαμόρφωση του φέρινγκ, αλλά και νέα σημεία για τις μπαταρίες και το πως αυτές θα επηρεάζουν το κέντρο βάρους.
Η -ιαπωνική- ατμόσφαιρα ηλεκτρισμένη!
Παραδόξως, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι υπαρκτό, αν και δε συνηθίζεται στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες καθώς η ροπή του κινητήρα μπορεί να αποδωθεί από το «μηδέν» του γυρίσματος του καρπού που κάποτε άνοιγε ένα γκάζι, καθιστώντας το λεβιεδάκι του αριστερού μας ποδιού πλεονασμό. Ωστόσο, η παρουσία κιβωτίου ενδεχομένως να συνεπάγεται παραπάνω ελαστικότητα στο χειρισμό, με το συμπλέκτη στο αριστερό χέρι να δημιουργεί μια πιο οικεία αίσθηση στους βενζινοκίνητης κοπής αναβάτες.
Εξωτερικά, κακά τα ψέματα, αυτή η κατοχύρωση δεν έχει «μέλλον» και θα ήταν μάλλον απίθανο να δούμε ένα παλιό GSX-R με καρδιά ηλεκτρική. Η μηχανολογία όμως κάτω από το πέπλο του αλλοτινού GSX-R δείχνει ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες απασχολούν το ερευνητικό κομμάτι της Suzuki, κάτι που μας επιτρέπει να φανταστούμε μια supersport από το ιαπωνικό εργοστάσιο στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.