του Νίκου Βιτσιλάκη
Μας το είχαν πει εκεί στη Honda πως κάποια στιγμή θα παρουσίαζαν ένα παπί με ηλεκτροκινητήρα και είχαν δεσμευθεί για αυτό. Και να που ο πρόεδρος και CEO Takahira Hachigo ανακοινώνει την έλευσή του από το 2018, σαν πρώτο δείγμα των ηλεκτροκίνητων δικύκλων που θα ακολουθήσουν. Μιλώντας για τα σχέδια της Honda μέχρι το 2030, είπε πως δύο στα τρία αυτοκίνητα της εταιρίας θα είναι είτε υβριδικά είτε τελείως ηλεκτρικά και πως αυτό είναι κάτι που θα δούμε και σε πολλά από τα δίκυκλά της! Προς το παρόν θα ξεκινήσουν να δουλεύουν πειραματικά με ένα όχημα που θα παραχωρήσουν στα ταχυδρομεία της Ιαπωνίας, το οποίο θα έχει αποσπώμενες μπαταρίες για να τις αντικαθιστούν με φορτισμένες όταν είναι ανάγκη.
Μετά από αυτό, θα ακολουθήσουν και άλλες ηλεκτρικές προτάσεις, ακόμα και μοτοσυκλέτες!
Μετά την παρουσίαση του EV-Cub, θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα τύπου commuter, ανάμεσά τους και μοτοσυκλέτες. Κάτι άφησε να εννοηθεί μάλιστα για μια υβριδική Goldwing με τετρακύλινδρο κινητήρα 1200cc παρέα με έναν ηλεκτρικό. Αυτή τη στιγμή συνεργάζονται με τη γνωστή Mugen, μια ομοίως ιαπωνική εταιρία που εξειδικεύεται σε βελτιώσεις κινητήρων, με “πειραματόζωο” μια 100% ηλεκτρική αγωνιστική μοτοσυκλέτα με νικηφόρες συμμετοχές σε αγώνες ΤΤ, ονόματι Shinden.
Πρώτο το EV-Cub
Όπως και να έχει, πρώτο από όλα θα εμφανιστεί το σκουτερόπαπο EV-Cub, που θα έχει πολλά κοινά σημεία με το αντίστοιχο concept που είδαμε πριν δύο χρόνια στο σαλόνι του Τόκυο. Στα πρότυπα του θρυλικού παπιού Super Cub, αυτό το ηλεκτροκίνητο υπερ-ελαφρύ όχημα ίσως να αποδειχθεί σαν την απόλυτη λύση στην αστική μετακίνηση. Η τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά, εκτός από τη συνεισφορά στη σωστή κατανομή βάρους, θα επιτρέπει και εύκολη συναρμολόγηση – αποσυναρμολόγηση. Επιπλέον, η συγκέντρωση της μάζας και το χαμήλωμα του κέντρου βάρους, σίγουρα είναι παράγοντες που εξυπηρετούν την ευκολία οδήγησης. Για τη μέγιστη ευχρηστία, η μπαταρία θα αποσπάται εύκολα και θα επαναφορτίζεται στο σπίτι μέσω μιας συμβατικής πρίζας. Θα υπάρχουν βέβαια και σταθμοί “ανταλλαγής”, όπου με κάποιο μηνιαίο τίμημα θα μπορούν οι ιδιοκτήτες τους να αφήνουν τις αφόρτιστες μπαταρίες και να τις αντικαθιστούν με φορτισμένες.