Του Νίκου Βιτσιλάκη
H πτώση του «γιατρού» στον τελευταίο γύρο είναι αυτή που θα συζητιέται για χρόνια εντός και εκτός πιστών. Γιατί είναι αυτή που αποδεικνύει ότι ακόμα και οι «τεράστιοι» κάνουν λάθη…
Πριν τον αγώνα, τέσσερις αναβάτες βρισκόντουσαν στην κορυφή της βαθμολογίας με ελάχιστη
H νίκη του Vinales ήταν η 500η της Yamaha στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας απόσταση ο ένας από τον άλλο μετά τους πρώτους 4 αγώνες της χρονιάς. Στους 62 βαθμούς ο Rossi (χωρίς νίκη), στους 60 ο ομόσταυλος του στη Yamaha Vinales (με δύο νίκες), στους 58 ο περσινός πρωταθλητής Marquez (με μία νίκη) και στους 52 ο έτερος αναβάτης της Honda HRC Pedrosa (επίσης με μία νίκη). Η μάχη ανάμεσα στα βαριά όπλα του θεσμού Honda – Yamaha πιο σκληρή από ποτέ, από δύο νίκες η κάθε μία και με μοιρασμένες τις εντυπώσεις.
Μετριότατη η εμφάνιση των Marquez – Pedrosa στους πρώτους δύο αγώνες, όπου είχαν “καταφέρει” από μία πτώση και μηδενική παρουσία στο βάθρο(!), αλλά στους επόμενους δύο ένα μαγικό ραβδάκι μετέτρεψε την ομάδα σε κυριαρχική, πετυχαίνοντας δύο νίκες και τέσσερα βάθρα. Ακριβώς το αντίθετο συνέβη με τη Yamaha, που είδε την απόλυτη επικράτηση στους δύο πρώτους αγώνες και τη σχεδόν πλήρη κατάρρευση στους επόμενους! Οπότε αυτός ο αγώνας έμελλε να δείξει αν η Yamaha μπορούσε να κάνει την επιστροφή και να διεκδικήσει τη νίκη. Όπερ και …εγένετο, έστω και ..εν μέρει!
Ο αγώνας
Με τρία Yamaha στην πρώτη σειρά εκκίνησης λογικό ήταν να στρίψουν πρώτα στην πρώτη στροφή και ο πολλά υποσχόμενος Γάλλος Zarco κάνει την έκπληξη και περνάει πρώτος (από τρίτος). Στον 3ο γύρο oι Zarco, Vinales και Rossi άρχισαν να απομακρύνονται από τον 4ο Marquez και παράλληλα ο Rossi να πιέζει τον Vinales για τη 2η θέση. Aπό την 5η θέση και πίσω Crutchlow, Dovizioso, Pedrosa χάνουν έδαφος σε σχέση με τους πρώτους 4 και είναι στα 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον 4ο Marquez.
Στon 7o γύρο περνά πρώτος ο Vinales και ο Marquez πλησιάζει τον Rossi ακολουθώντας πιο ανοικτές γραμμές, ενώ πίσω του γίνεται μεγάλη μάχη για την 5η θέση. Από τον 9ο γύρο ο Vinales άρχισε να πιέζει παίρνοντας μια μικρή διαφορά 4 δεκάτων από τον Zarco, ο Rossi σταθερά πολύ κοντά τους, εντυπωσιακός αγώνας με τους 7 πρώτους να έχουν διαφορά 2,5 δευτ. ανάμεσά τους!
Στον 10ο γύρο ο Rossi είναι στην πλάτη του Zarco και ο Pedrosa περνάει 6ος, στον 11ο γύρο οι 4 πρώτοι ξεφεύγουν 2 δευτερόλεπτα και ο Crutchlow μένει στην 7η θέση. Στον 13ο γύρο ο Marquez πλησιάζει πολύ τον Rossi, που έχει χάσει λίγο έδαφος σε σχέση με τους πρώτους δύο, ενώ ο Pedrosa κάνει συνεχόμενους ταχύτερους γύρους και πλησιάζει τον Marquez. Στα μισά του αγώνα ανεβάζει ρυθμό ο Rossi με ταχύτερο γύρο και μειώνει τη διαφορά του από τον Zarco, ενώ την ίδια στιγμή πέφτει ο Marquez στην ίδια στροφή που στις δοκιμές είχε δύο εξόδους και μια πτώση! Ταυτόχρονα χαλάει τον ρυθμό του Pedrosa, που μένει λίγο πιο πίσω από τους 3 πρώτους.
Δέκα γύρους πριν το τέλος ο Rossi πιέζει τον Zarco για τη 2η θέση, αναγκάζοντας τον γάλλο να ανεβάσει ρυθμό και με τη σειρά του να πλησιάσει πολύ τον προπορευόμενο Vinales. Με 8 γύρους να απομένουν ο Rossi ανοίγει περισσότερο το γκάζι και είναι ο ταχύτερος ανάμεσα στους οδηγούς της Yamaha, ενώ ο Crutchlow περνάει τον Dovizioso για την 5η θέση. Οι οδηγοί των Yamaha είναι σε δικό τους αγώνα, ο Pedrosa δεν μπορεί να τους ακολουθήσει και μένει όλο και πιο πίσω. Στον 23ο γύρο ο Rosi κάνει ένα εκπληκτικό προσπέρασμα στον Zarco και περνάει στη 2η θέση, μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Vinales, κάνοντας μάλιστα και νέο ρεκόρ πίστας. Μέγας Rossi!!
O Ιταλός πολυπρωταθλητής βάζει το κεφάλι κάτω και αρχίζει το κυνηγητό της πρώτης θέσης, κάνοντας και πάλι ρεκόρ πίστας και δείχνοντας ότι τον θέλει πολύ αυτόν τον αγώνα. Τρεις γύρους πριν το τέλος ο Rossi βρίσκεται στην πλάτη του Vinales, ορμάει και παίρνει την πρώτη θέση με εκπληκτικό “αντρικό” προσπέρασμα. Μένει εκεί μέχρι τον τελευταίο γύρο αλλά κάνει ένα λάθος που επιτρέπει στον Vinales να περάσει πρώτος. Και εκεί που ο Ιταλός αρχίζει και πάλι το κυνηγητό, κάνει ένα ακόμα λάθος και πέφτει, σκορπώντας τη θλίψη στα εκατομμύρια των οπαδών του!
Επικός αγώνας που θα μείνει στις μνήμες όσων τον παρακολούθησαν για πάντα, επική και η εμφάνιση του Zarco (δις πρωταθλητή Moto3), που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο της μεγάλης κατηγορίας και που παράλληλα μας έδειξε ότι το μέλλον του ανήκει!