Ρεπορτάζ: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Η αγορά των καινούργιων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει καταρρεύσει και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις πωλήσεις που σημειώνουν μήνα με το μήνα. Αιτία, το άσχημο οικονομικό κλίμα που υπάρχει στην Ελλάδα αλλά και οι υπέρογκοι φόροι που έχει επιβάλει στα αυτοκίνητα η κυβέρνηση, που μετριούνται στα δάχτυλα των… δύο χεριών. Φόρος πάνω στον φόρο, ΦΠΑ, τέλος ταξινόμησης, έκτακτη εισφορά, υπέρογκα τεκμήρια, φόρος πολυτελείας και οτιδήποτε άλλο μπορεί ο καθένας να φανταστεί έχουν οδηγήσει σε απαξίωση το αυτοκίνητο και ταυτόχρονα έχουν καταστραφεί περιουσίες. Από την άλλη, εκατοντάδες επιχειρήσεις βάζουν λουκέτο και χιλιάδες εργαζόμενοι μένουν χωρίς δουλειά, χωρίς ωστόσο αυτό να απασχολεί αυτούς που απλώς… αποφασίζουν.
Δεν επενδύει κανείς…
Μέσα σε αυτό το αρνητικό κλίμα, καμία σοβαρή μεγάλη εταιρεία δεν σκέφτεται να επενδύσει στη χώρα μας, αφού γνωρίζει πως το «πλαίσιο» αλλάζει χωρίς προειδοποίηση και από τη μία στιγμή στην άλλη. Μεταξύ αυτών και μικρές επιχειρήσεις που, ενώ «σκέφτονταν» να ρίξουν χρήματα, δεν το πράττουν για… ευνόητους λόγους. Για παράδειγμα, η εταιρεία Artega, που κατασκευάζει πολυτελή σπορ μοντέλα στη Γερμανία. Η συγκεκριμένη και σύμφωνα με πληροφορίες της zougla.gr βρισκόταν σε προχωρημένες συζητήσεις με την εταιρεία Iomal, προκειμένου να ξεκινήσει τη διάθεσή τους και στην ελληνική αγορά. Τα μοντέλα της, αν και είναι ακριβά, απευθύνονται σε πολύ ειδικό κοινό, κάτι που έχουμε δει να συμβαίνει με πολυτελείς μάρκες. Οι συζητήσεις ξεκίνησαν το 2009, χρονιά αρκετά καλή για τη χώρα μας όσον αφορά στις πωλήσεις των ακριβών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η κατακόρυφη αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας την ίδια χρονιά αλλά και το όλο γενικό κλίμα γύρω από το αυτοκίνητο «κόλλησαν» την όποια επιχειρηματική κίνηση.
Το εσωτερικό του Artega GT
Διπλάσια+… τιμή
Το πιο σημαντικό όμως από όλα, που στην κυριολεξία φρέναρε την επένδυση, ήταν η τελική τιμή του αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν, την ώρα που στη Γερμανία το μοντέλο Artega κόστιζε 79.000 ευρώ, στην Ελλάδα με όλους τους φόρους θα έφτανε να πωλείται κοντά στα 190.000 ευρώ! Πολύ απλά δηλαδή, ποιος… τρελός θα αγόραζε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, όταν θα είχε τη δυνατότητα να το αποκτήσει από το εξωτερικό σχεδόν… μισοτιμής; Το αποτέλεσμα ήταν να σταματήσουν οι όποιες συζητήσεις και να παγώσει η επένδυση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν και άλλες εταιρείες που εισάγουν και διανέμουν πολυτελείς μάρκες, όπως Lamborghin, Ferrari, Lotus, Maserati, Bentley, Astona Martin κ.λπ., οι οποίες αναγκάζονται να πωλούν τα αυτοκίνητά τους σε τιμές πολλαπλάσιες σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης.
Δείτε το video με το Artega GT….