Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Το δεύτερο μοντέλο της σειράς i παρουσίασε σήμερα η ελληνική εισαγωγική εταιρεία των αυτοκίνητων BMW. Μετά το i3 το οποίο είδαμε πριν από μήνες και έχει δείξει ότι μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στις καθημερινές μας μετακινήσεις, έρχεται το άκρως εντυπωσιακό i8 να ταράξει τα νερά. Είναι ξεκάθαρα πως η γερμανική φίρμα θέλει να χτυπήσει με κάθε τρόπο τον ανταγωνισμό παρουσιάζοντας μοντέλα που και να θέλουν…. δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα. Το i8 το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα στην Αττική απλά έκλεψε την παράσταση και εξέπληξε όλους όσους βρέθηκαν στην πανελλαδική παρουσίαση έστω και στατική (προς το παρόν).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φωτογραφία από την παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα…

Super car 2+2 θέσεων…
Με μία πρώτη ματιά το i8 δείχνει ξεκάθαρα πως κατατάσσεσαι στην κατηγορία των super cars. Εκκεντρικό, με την σχεδίαση να μην χωρά αρνητικά σχόλια, απλά περιμένεις να πατήσεις το κουμπί προκειμένου να ξεκλειδώσει και να καθίσεις στο εσωτερικό του. Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω και η καμπίνα των 2+2 θέσεων δείχνει πως μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες και δύο παιδιά. Από εκεί και πέρα το φουτουριστικό εσωτερικό είναι κάτι που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε άλλο κόσμο. Ωστόσο, δεν λείπουν κλασσικά χαρακτηριστικά BMW που συναντούμε και σε άλλα μοντέλα της φίρμας. Να σημειώσουμε πως ο κλωβός ασφαλείας είναι κατασκευασμένος από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) που προσφέρει ασφάλεια και διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα το βάρος  που αγγίζει τα 1.485 κιλά. Φώτα LED, καινοτόμοι προβολείς λέιζερ (χρησιμοποιούνται προαιρετικά για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής), ανθρακονήματα, δέρμα επεξεργασμένο με εκχύλισμα από φύλλα ελιάς για το ταμπλό είναι μερικά στοιχεία που δεν συναντούμε στα καθημερινά αυτοκίνητα..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωραία να κάθεσαι μέσα στο i8 αλλά ακόμα… καλύτερα να το οδηγείς!

Επιδόσεις…
Επειδή όμως ένα super car ανήκει σε μία ξεχωριστή κατηγορία αυτό που μετρά, πέρα από την σχεδίαση, είναι και οι επιδόσεις. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4.4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Όσο για την επιτάχυνση εν κινήσει από 80 σε 120 χλμ. χρειάζονται μόλις 2.2 δευτερόλεπτα! Αυτό που κάνει ξεχωριστό, επίσης, το i8 είναι τόσο ο ηλεκτροκινητήρας όσο και ο βενζινοκινητήρας. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 131 ίππους παράγει μέγιστη ροπή 250 Nm και συνδυάζεται (ανάλογα με την οδήγηση) με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρητικότητας μόλις 1.5 λίτρων (καλά διαβάσατε) απόδοσης 231 ίππων και 320 Nm ροπής. Ο συνδυασμός και των δύο προσφέρει τις επιδόσεις που προαναφέραμε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω…

Χωρίς κανένα φόρο!
Να σημειώσουμε ότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα που μεταφράζεται σε μηδενική κατανάλωση βενζίνης. Ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι η μέση κατανάλωση που κυμαίνεται στα 2.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα αλλά και οι εκπομπές ρύπων CO2 που είναι μόλις 49 γραμμάρια στο χιλιόμετρο. Αν όλα τα παραπάνω τα συνδυάσουμε με την ελληνική πραγματικότητα διαπιστώνουμε πως, ο ιδιοκτήτης δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, δεν επιβαρύνεται με φόρο πολυτελούς διαβίωσης, έχει πολύ χαμηλό τεκμήριο, μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα όλες τις ημέρες εντός δακτυλίου στην Αθήνα ενώ δεν χρειάζεται να έχει… καλές σχέσεις με τα πρατήρια υγρών καυσίμων καθώς η φόρτιση των μπαταριών γίνεται από μία απλή καθημερινή πρίζα.

Παρακολουθήστε το video με το νέο BMW i8…

Πόσο κοστίζει;
Οι τεχνολογίες που εφοδιάζεται το i8 είναι υπερβολικά πολλές ενώ η οδήγηση θεωρούμε πως θα είναι συναρπαστική. Όλα αυτά θα τα ζήσουμε όταν βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του νέου αυτού έργου τέχνης που θα το δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους της Ελλάδας καθώς ήδη έχουν υπάρξει παραγγελίες! Όσον αφορά την τιμή του, την αφήσαμε για το τέλος καθώς αγγίζει τα 166.000 ευρώ…

 

Δείτε πως λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα…

Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα…

Το μοναδικό super car χωρίς κανένα φόρο πολυτελείας…

Eντυπωσιάζει η σχεδίαση του BMW i8…


 
Εντός πόλης το i8 μπορεί να καταναλώνει μόνο… ρεύμα!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης