Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Σε αυτή τη χώρα το μόνο που μπορεί να κάνει ο καθένας και να διαδίδει, είναι… σενάρια. Επιστημονικής φαντασίας γιατί από πραγματικά μάλλον όχι. Αυτό ισχύει στην περίπτωση με τα τέλη
Κάποιοι για άγνωστους λόγους σπέρνουν… πανικό σε βάρος 5 εκατομμυρίων ιδιοκτητών αυτοκινήτωνκυκλοφορίας, που επικρατεί ένας απίστευτος παραλογισμός, μία απίστευτη παραφιλολογία ενώ καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας στοιχεία που μόνο πανικό και προβληματισμό γεννούν.
Είναι απίστευτος ο ρυθμός που τον τελευταίο καιρό γεννιούνται σενάρια για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και απίστευτος ο ρυθμός των.. εγκεφαλικών που παθαίνουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων. Για να είμαστε και ειλικρινείς δεν θέλει και πολύ για να βγουν στους δρόμους ή να καθίσουν να τα σπάνε αυτοκίνητά τους έξω από τη βουλή καθώς δεν θα έχουν σε λίγο, με τους φόρους που θα επιβαρύνονται, καμία αξία.
Tέλη από… 500 ευρώ!
Με όλα αυτά που ακούμε ας δώσουμε και εμείς τη δική μας… εκδοχή. Έτσι λοιπόν για να έχουμε να λέμε και να δημιουργούμε πανικό, ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΜΕ ότι τα οχήματα που δεν επιβαρύνονται με τέλη θα Σενάρια για ταινία επιστημονικής φαντασίας… πληρώνουν από εδώ και στο εξής 500 ευρώ, αυτά που είναι σύγχρονα και έχουν τέλη σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων CO2 θα πληρώνουν 700 ευρώ, τα δίλιτρα και άνω 1.500 ευρώ και όσοι έχουν ακριβά αυτοκίνητα (δεν χρειάζεται να διευκρινίσουμε τι ακριβώς) θα δίνουν έτσι για το… γαμώτο, 3.000 ευρώ το χρόνο σε τέλη κυκλοφορίας!!!
Πριν αρχίσετε να ταράζεστε να σας πω πως η παραπάνω παράγραφος δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα… Ωστόσο επειδή καθημερινά διαβάζουμε διάφορα και κανείς δεν παίρνει θέση είπαμε να γράψουμε και εμείς την… αρλούμπα μας. Πάμε όμως να αναλύσουμε και να δούμε τι πραγματικά ισχύει και τι μπορεί να γίνει στο κομμάτι των τελών κυκλοφορίας.
Δεν καταβάλουν τέλη 840.000 αυτοκίνητα
Καλό είναι πριν κάνουμε την οποιαδήποτε ανάλυση να ξέρουμε ένα πολύ σημαντικό στοιχείο. Σύμφωνα
Πάνω από 800.000 ιδιοκτήτες ΔΕΝ πληρώνουν τέλη ενώ κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά τους…με την Ελληνική Στατιστικής Υπηρεσία, κυκλοφορούν στην Ελλάδα λίγο πάνω από τα πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα και από αυτά “πληρώνουν” τέλη τα 3.63 εκατομμύρια. Τα 560.000 είναι σε προσωρινή ακινησία, τα 50.000 έχουν μηδενικά τέλη, άρα με απλά μαθηματικά οι ιδιοκτήτες των 840.000 περίπου ΔΕΝ πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας! Αυτά θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι και τα ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ.. Τόσο απλά. Οι πονηροί και οι υπεράνω του νόμου θα πρέπει κάποτε να πληρώσουν. ΌΧΙ πάλι αυτοί που πληρώνουν χωρίς να φωνάζουν ή τηρούν το γράμμα του νόμου.
Στατιστικά Στοιχεία Αυτοκινήτων
5.080.000 είναι ο στόλος επιβατικών (χωρίς ταξί)
3.630.000 πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας
560.000 είναι σε προσωρινή ακινησία
50.000 έχουν μηδενικά τέλη
840.000 δεν πληρώνουν τέλη
Κανείς δεν παίρνει θέση!
Πάμε τώρα στην πλευρά της Κυβέρνησης που ρίχνει με το δικό της τρόπο άδεια μπας και πιάσει γεμάτα. Αφήνει το θέμα να αιωρείται για να εισπράττει αντιδράσεις και ανάλογα να πράξει. Αστεία πράγματα δηλαδή. Καμία επίσημη θέση. Δηλώσεις μόνο σε συνεντεύξεις που το μόνο που κάνουν Ο ΣΕΑΑ είναι ο μοναδικός σύνδεσμος που εκπροσωπεί 60.000 εργαζομένους (από 110.00) που ενώ πλήττεται δεν μιλάει…είναι να τρομοκρατούν στο μέγιστο βαθμό τους απλούς φορολογούμενος πολίτες. Σα να είναι εχθροί τους… Τόσο απλά.
Από την άλλη, δεν πρέπει να παραβλέψουμε και το ρόλο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου που τηρεί περιέργως σιγήν ιχθύος… Σα να μην νοιάζεται που το Κράτος διασύρει το προϊόν τους. Σα να μη νοιάζεται που πλήττονται οι πελάτες τους ή θα πληγούν όσοι είναι μελλοντικοί πελάτες. Μάλλον δεν έχει καταλάβει ο ΣΕΑΑ πως εκπροσωπεί πάνω από 60.000 εργαζομένους που η δουλειά τους κρέμεται από μία λεπτή κλωστή… Δεν ξέρω αλλά είναι ο μοναδικός σύνδεσμος που εκπροσωπεί ένα τεράστιο κλάδο χωρίς να κάνει αντιπολίτευση. Χωρίς να ανακοινώνει πως τον ενοχλούν οι φόροι. Εκτός και εάν κάτι άλλο συμβαίνει. Εκτός και εάν συμφωνεί με όλα αυτά που ακούγονται και φημολογούνται. Ας μας το πει όμως για να ξέρουμε… Σε οποιοδήποτε άλλο κλάδο θα είχαν ρίξει την… Κυβέρνηση!
Τα σενάρια με πολύ ψηλά τέλη…
Ας αναλύσουμε όμως τα σενάρια με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας. Το Κράτος πιστεύει (με αυτά που γράφονται σε διάφορα Μέσα) πως θα αυξήσει τα χρήματα των ταμείων. Προφανώς κάποιοι δεν
Ας καταλάβουν επιτέλους οι Κυβερνώντες πως οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ΔΕΝ είναι εχθροί της Ελλάδος…έχουν σκεφτεί πως θα υπάρξει μαζική και άνευ προηγουμένου κατάθεση πινακίδων με αποτέλεσμα την επιπλέον χασούρα. Λογικό, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στο επιπλέον βάρος ενώ όσοι έχουν 2 ή και 3 αυτοκίνητα θα καταθέσουν πινακίδες. Το σίγουρο είναι πως θα μειωθεί και άλλο ο στόλος άρα (γι’ αυτό τους νοιάζει) και τα έσοδα.
Τα τεράστια κέρδη από την μείωση των τελών
Πάμε όμως να δούμε πως απλά και απολύτως κατανοητά το Κράτος θα έχει τεράστια έσοδα αν μειώσει τα τέλη και «αναγκάσει» τους ιδιοκτήτες να επαναφέρουν τα οχήματά τους σε κυκλοφορία. Καταρχήν, το ισοδύναμο της μείωσης θα είναι η επαναφορά των αυτοκινήτων στην κυκλοφορία. Η συνέχεια είναι πολύ καλύτερη. Τα αυτοκίνητα θα περάσουν ΚΤΕΟ, θα δουλέψουν τα συνεργεία, θα αλλαχτούν ελαστικά, θα δουλέψουν τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στον κλάδο και ένα άλλο βασικό στοιχείο που οι περισσότεροι δεν έχουν σκεφτεί είναι τα καύσιμα. Για να γίνω ΑΠΟΛΥΤΑ κατανοητός θα κάνω μία γρήγορη μαθηματική πράξη…
Απίστευτα κέρδη από τα καύσιμα
Ας υποθέσουμε ότι μειώνονται τα τέλη και επιστρέφουν στους δρόμους 500.000 αυτοκίνητα. Αυτά θα Μόνο από τα καύσιμα και με.. ήπιους υπολογισμούς το Κράτος μπορεί να εισπράξει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ!καλύψουν κατά μέσο όρο 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Με λίγα λόγια θα κάψουν περίπου 800 λίτρα καυσίμου το καθένα.
Αν πολλαπλασιάσουμε το νούμερο με 1.40 ευρώ το λίτρο μιλάμε για 1.120 ευρώ ανά αυτοκίνητο κάθε χρόνο. Άρα 560 εκατομμύρια ευρώ για τα 500.000 αυτοκίνητα. Στο διά ταύτα μιλάμε για 370+ εκατομμύρια στα ταμία του κράτους καθώς οι φόροι των καυσίμων, για όσους δεν το γνωρίζουν, κυμαίνονται στα 2/3 από αυτά που πληρώνουμε στον πρατηριούχο. Δείτε τον παρακάτω λογαριασμό και θα καταλάβετε… ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ είναι τα πράγματα.
ΦΟΡΟΙ από ΚΑΥΣΙΜΑ
Αυτοκίνητα 500.000
Διανυθέντα χλμ. 10.000
Κόστος καυσίμου 1.140
Φόροι 370 εκ.
Απλά και κατανοητά δεδομένα
Στην… αντίπερα όχθη αν υπάρξει μαζική κατάθεση πινακίδων όχι μόνο δεν θα μπουν χρήματα στα ταμία Και ένα παιδιί δημοτικού μπορεί να καταλάβει πως 1+1 κάνει 2 και όχι 3… αλλά θα χάσουν ακόμα περισσότερα καθώς θα υπάρξουν παράπλευρές απώλειες.
Όπως ο καθένας μπορεί να καταλάβει τα πράγματα και τα δεδομένα είναι πολύ απλά. Με λίγα λόγια τα καταλαβαίνει και ένα παιδί δημοτικού. Αν δεν θέλουν να το καταλάβουν αυτοί που αποφασίζουν, προφανώς κάτι άλλο έχουν στο μυαλό τους…
Περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση και τις προθέσεις της Κυβέρνησης. Από εκεί και πέρα ο Θεός ας βάλει το χέρι του γιατί είναι σίγουρο πως αν γίνουν περίεργες κινήσεις θα υπάρξουν τρομακτικές αντιδράσεις…
* Η προσωπική μου άποψη είναι πως ίσως να μην υπάρξουν αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας ή αν υπάρξουν θα είναι πολύ μικρές…
** Όπως καταλάβατε ο τίτλος δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα καθώς όσα γράφονται με τόσο… διαστημικά ποσά προφανώς αποτελούν σενάριο επιστημονικής φαντασίας!