Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

     

Φωτογραφίες: Έκτορας Σχηματαριώτης


Η Maserati είναι μία πολυτελής μάρκα που στην Ελλάδα έχει καταφέρει να γράψει ιστορία, ιδίως παλαιότερα όταν στην γκάμα της διέθετε μικρότερα (σε κυβισμό) μοντέλα, όπως για παράδειγμα η Ghibli. Τα χρόνια όμως πέρασαν, οι συνήθειες άλλαξαν μαζί και τα κυβικά που αυξήθηκαν περιορίζοντας, στη χώρα μας τουλάχιστον, το αγοραστικό κοινό. Στην Ελλάδα η κατηγορία των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων έχει δεχτεί μεγάλες πιέσεις εξαιτίας της υψηλής φορολογίας, αυτό όμως δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τον τρόπο που φτιάχνουν τα νέα τους μοντέλα οι Ιταλοί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Quattroporte είναι ένα επιβλητικό οικογενειακό σπορ αυτοκίνητο που θα ήθελε ο καθένας να έχει στο γκαράζ του. Ξεκίνησε να κατασκευάζεται στην Ιταλία το 1963 και 51 χρόνια μετά συνεχίζει ακάθεκτη να το κάνει με μία γενιά που αλλάζει τα δεδομένα. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχει μόνο μία που έχει ταξινομηθεί και φυσικά δεν θα μπορούσε να μας… ξεφύγει. Η οδήγηση επί ελληνικού εδάφους με ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι μία διαφορετική εμπειρία και την οφείλουμε στο ιδιοκτήτη της εισαγωγικής εταιρείας Trident Cars, Γιώργο Λυμπεράκη. Ο επιχειρηματίας που έχει δώσει άλλη αίγλη στην έννοια, πολυτελές αυτοκίνητα – super car στην Ελλάδα, μας προσκάλεσε για ένα διαφορετικό test drive. Το ραντεβού κλείστηκε και η συνάντηση έγινε…

Δοκιμή με δύο Maserati
Η έκπληξη ήταν διπλή όταν επισκεφτήκαμε την έδρα της εταιρείας στην Κηφισιά καθώς δίπλα στην καλογυαλισμένη και ολοκαίνουργια Maserati Quattroporte 3.0 λίτρων τελευταίας γενιάς υπήρχε και μία δεύτερη προηγούμενης γενιάς με την κωδική ονομασία Sport GT S με τον κινητήρα των 4.7 λίτρων και τους 433 ίππους. Ό,τι καλύτερο για να μπορέσουμε να βγάλουμε συμπεράσματα συγκρίνοντας ταυτόχρονα το πριν και το μετά και ιδίως για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νέα γενιά (δεξιά) και παλαιά της Maserati Quattroporte. Και οι δύο είναι το ίδιο ποθητές...
Κι όμως έγινε καλύτερη…
Η Quattroporte είναι μοναδική στο είδος της και προσφέρει αυτό το κάτι διαφορετικό…Γνωρίζοντας την Quattroporte προηγούμενης γενιάς μπορείς να συνειδητοποιήσεις με το… καλημέρα τις διαφορές που έχει με την κορυφαία έκδοση Sport GT S. Από το εσωτερικό μέχρι την εξωτερική σχεδίαση που ξεχωρίζει και χαρίζει μία εντυπωσιακή εικόνα. Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στις επιδόσεις που είναι σαφώς καλύτερες καθώς μιλάμε για σπορ έκδοση. Έχοντας λοιπόν γεύση από την κορυφαία Quattroporte (προηγούμενης γενιάς), αυτομάτως γεννιέται το ερώτημα, πως μπορεί να γίνει καλύτερη… Έλα ντε! Κι όμως γίνεται. Πίσω από το τιμόνι της τελευταίας Quattroporte καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα άλλο αυτοκίνητο. Η… τρίαινα, ως σήμα, μπορεί να παραμένει ίδια αλλά πολλά στοιχεία είναι αυτά που έχουν αλλάξει. Εξωτερικά διακρίνονται αλλαγές στα εμπρός αλλά και πίσω φωτιστικά σώματα, ωστόσο οι γενικές σχεδιαστικές γραμμές έχουν παραμείνει ίδιες. Εσωτερικά η ποιότητα είναι έχει ανέβει σκαλοπάτια και η αίσθηση της πολυτέλειας σε συνδυασμό με την άνεση δημιουργούν ένα σκηνικό που αλλάζουν την διάθεση όλων των επιβατών.

Το μήκος της Maserati Quattroporte ξεπερνά τα 5.2 μέτρα...Μεγάλη με άπλετους χώρους…
Από πλευράς χώρων, η Quattroporte έχει άπλετους και αυτό αποτυπώνεται άλλωστε και από το μήκος της, που αν και δεν φαίνεται αγγίζει τα 5.26 μέτρα! Σημαντική αλλαγή έχει γίνει στο χώρο των αποσκευών καθώς στην τελευταία γενιά αγγίζει τα 530 λίτρα σε αντίθεση με την προηγούμενη που άφηνε ένα ερωτηματικό στους ιδιοκτήτες. Αίσθηση κάνει η σχεδίαση του πίνακα οργάνων ο οποίος παρέχει πληροφορίες για τα πάντα ενώ το αναλογικό ρολόι της Maserati στην κεντρική κονσόλα είναι ένα αξεσουάρ που δεν περνά απαρατήρητο.

Μία Maserati Quattroporte μπορεί να φημίζεται για την πολυτέλειά της αλλά αυτό που την καθιστά και μοναδική είναι οι επιδόσεις της. Η έκδοση των 3.0 λίτρων μπορεί, για την κατηγορία της, να φαντάζει «μικρή» αλλά στην πράξη δεν είναι. Το εξακύλινδρο μηχανικό σύνολο αποδίδει 404 ίππους και η ύπαρξη της τετρακίνησης είναι αυτό το κερασάκι στην τούρτα που καθιστά την οδήγηση απολαυστική. Αυτά τα νούμερα συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (από 6 που είχε το παλιό) που αλλάζει πολύ γρήγορα τις ταχύτητες και προσφέρεις καλύτερες επιδόσεις ακόμα και οικονομία στο καύσιμο.  

Ο πίνακας οργάνων προσφέρει πολλές πληροφορίες. Διακρίνεται (πάνω) η ένδειξη που δείχνει την κατανομή της ροπής σε εμπρός και πίσω τροχούς...

Έλεγχος κατανομής της τετρακίνησης
Αξίζει να αναφερθούμε στο σύστημα που απεικονίζεται στον πίνακα οργάνων και μετρά σε πραγματικό χρόνο την κατανομή της ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς. Με αυτό καταλαβαίνεις την δύναμη που απαιτείται στις στροφές, στις ευθείες κ.ά και δεν χρειάζεται να προβληματιστείς ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα είναι… αρκετά. Η Quattroporte προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης στην εθνική οδό ενώ διαθέτει και μία μαγική συνταγή που μεταμορφώνει το οικογενειακό «θωρηκτό» (είπαμε ότι είναι 5.2 μέτρα και έχει βάρος κοντά στους 2 τόνους) σε ένα σπορ μοντέλο με επιδόσεις φωτιά… Για παράδειγμα το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4.9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 283 χλμ./ώρα. Επιπλέον η ροπή των 550Nm χαρίζει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών καθιστώντας απολαυστική την οδήγηση. Σίγουρα με αυτά τα νούμερα, εκτός από καθημερινό αυτοκίνητο, ο ιδιοκτήτης της θα θέλει να την οδηγεί και στην πίστα για να βγάζει τον οδηγό αγώνων που έχει μέσα του και να διαπιστώνει τις ικανότητες που έχει η νέα Quattroporte.

Πίσω από το τιμόνι της νέας Quattroporte καταλαβαίνεις αυτό το κάτι διαφορετικό που σου προσφέρει...

Διαφορετικό…
Ακολουθώντας την λογική, downsizing και οικονομία στο καύσιμο, διαπιστώνουμε πως ακόμα και η Maserati ακολουθεί τις τάσεις της εποχής. Από τον τρίλιτρο κινητήρα (αλλά με τα… πολλά άλογα) μέχρι την μικτή κατανάλωση που κυμαίνεται κοντά στα 12-13 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η νέα Maserati που κυκλοφορεί στην Ελλάδα είναι σίγουρα ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο. Ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω αλλά και διαφορετικό που δεν βρίσκεις σε άλλες μάρκες.

Η συνταγή των Ιταλών είναι συγκεκριμένη και την απολαμβάνουν αυτοί που αναζητούν το ξεχωριστό.

* Ευχαριστούμε την εταιρεία Trident Cars για την παραχώρηση των δύο αυτοκινήτων της Maserati
** Ευχαριστούμε επίσης το Vagoni Cafe στο Τατόι για την διάθεση του χώρου


Τεχνικά Χαρακτηριστικά Maserati Quattroporte 3.0 Q4*
Κυβισμός (cc) V6 2.979 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 404/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 550/1.750-5.000
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 4.9
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 283
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 10.6
Εκπομπές Ρύπων CO2 246 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 688.8 €
Μήκος (μέτρα) 5.262
Πλάτος (μέτρα) 1.948
Ύψος (μέτρα) 1,481
Βάρος (κιλά) 1.920
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 530
Τιμή (από…) 185.000 ευρώ

*Q4: τετρακίνητη

Επιβλητική όψη με την τρίαινα να βγάζει μάτια στην εμπρός μάσκα...
Είνα πολλά τα... άλογα. Συνολικά 837 στην παλιά και νέα γενιά (σε συγκεκριμένες εκδόσεις που φαίνονται στην φωτογραφία)Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κουμπί για έναρξη του κινητήρα και ένα αναλογικό ρολόι by Maserati......Ο 6κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 404 ίππους...

Το Q4 υποδηλώνει την ύπαρξη μόνιμης τετρακίνησης που κάνει την οδήγηση πιο εύκολη και απολαυστική όταν ο οδηγός το επιθυμεί...
Η τρίαινα βρίσκεται παντού...
Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ ψηλά επίπεδα...
Ο χώρος αποσκευών στη νέα Quattroporte μεγάλωσε υπερβολικά και πλέον φτάνει τα 530 λίτρα...
Μόνο ένας... ζηλιάρης θα χαρακτήριζε την Quattroporte άσχημη!!!
Όταν η 5η γενιά (αριστερά) συναντά την 6η...

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης